.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Friday 20 December 2013

Μη δυνάμενος...

Μη δυνάμενος να εγκαταστήσω κεραία στην ταράτσα, την άπλωσα ανάμεσα στα δύο μπαλκόνια!
(τι μπουγαδόσυρμα θα ήταν άλλωστε...)
Είναι ένα τυχαίου μήκους σύρμα 17.80 μέτρων και το συντονίζω με την βοήθεια ενός συντονιστικού του SV1NL, ευγενική προσφορά δια απεριόριστη χρήση, του Αποστόλη SV1EDY.

Μολονότι καταφέρνω να δω 1.1:1 στάσιμα στα 75m, δεν καταφέρνω να μιλήσω λόγω επιστροφής RF.

Από τα 40m κι επάνω δεν υπάρχει πρόβλημα επιστροφής και η κεραία δουλεύει αρκετά καλά με δεδομένη την γεωμετρία της.
Είναι 3 μέτρα στο ένα μπαλκόνι και μετά ανηφορίζει τα 7 μέτρα ξεπερνώντας τα συρματόσκοινα στερέωσης του Δημοτικού φωτισμού.
Φυσικά το σύστημα γείωσης-αντίβαρων δεν είναι το καλύτερο για ένα κεραιοσύστημα στον 1ο όροφο πολυκατοικίας στο κέντρο σχεδόν της Αθήνας.

Χρησιμοποιώ το μπλεντάζ ενός πολυζευγικού θωρακισμένου καλωδίου για να ενώσω το συντονιστικό με τα κάγκελα του μπαλκονιού και το ένα ζεύγος καλωδίων μήκους 7.80 μέτρων για αντίβαρο από την βίδα γείωσης του π/δ. Δεν έχω μεγάλο περίσσευμα της καθόδου για να φτιάξω ένα τσοκ αλλά στα πράγματα της Αγγλίας έχω ένα current choke με συγκεκριμένες χάντρες φερρίτη σχεδίασης του W2DU. Αν το βρω θα το εφαρμόσω για να δω τις διαφορές σε όλες τις συχνότητες.
Μολονότι οι φωτογραφίες κολακεύουν την εγκατάσταση, η κορυφή της κεραίας είναι 14 μέτρα από το έδαφος, με το χαμηλότερο σημείο της τα 5 μέτρα, είναι όμως αποκλεισμένη από 5όροφες πολυκατοικίες με αρνητική διαφορά υψομετρικού. Συν(μείον βασικά!) το πλέγμα συρματόσκοινων ανάρτησης του Δημοτικού φωτισμού πάρα πολύ κοντά της!


Διαπραγματεύομαι την άνοδό μου στην ταράτσα, και την κάθοδό μου στο shack, αλλά μέχρι τότε την κουβεντούλα μου στα 40m την κάνω άνετα!

4 comments:

  1. Ίσως σε βοηθήσει ένα συντονοζόμενο αντίβαρο, δηλαδή σύρμα με μεταβλητό πυκνωτή και πηνίο εν σειρά. Αφού πιάνουν τα χέρια σου σε κατασκευές, αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσεις.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλημέρα Κώστα.
      Έχω στα υπ' όψιν μου να πετάξω ένα αντίβαρο προς την καρυδιά στο απέναντι πεζοδρόμιο και να προσθέσω ακόμα αντίβαρο από το σημείο γείωσης του συντονιστικού προς την αντίθετη κατεύθυνση του σύρματος.
      Είδομεν!

      Delete
  2. Και πίστευα ότι μόνο εγώ έβγαινα μπαλκονάτος από Αθήνα, αλλά τα πειστήρια άλλα λένε... hihi

    Από RF στις συσκευές μέσα στο σπίτι και στους γείτονες απέναντι, πως πας; Μη σε βρούμε και σιγοψημένο....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μάνε καλημέρα!
      Δεν θα με πείραζε καθόλου να έβγαινα μπαλκονάτος αρκεί, να ήμουν στον 5ο!
      Δεν υπάρχει καμία πaρεμβολή από την RF απ' όσο μπορώ να καταλάβω. Φαίνεται ότι η επιστροφή είναι τόση όση χρειάζεται για να περάσει στο κύκλωμα διαμορφώσεως και μόνο!
      Πάντως τα στάσιμα είναι ΜΗΔΕΝ!!!
      Χα! Χα! Χα!

      Delete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!